Yhdistys

Limingan teatteriyhdistys Lite ry on perustettu 9.12.2021, mutta yhdistyksen juuret pohjautuvat edeltävän kesän Häräntappoase-näytelmään. Teatteriyhdistyksen perustivat ja ensimmäisen vuoden hallituksessa toimivat puheenjohtaja Henna Kujala, varapuheenjohtaja Hiski Toikkanen, sihteeri Mikko Koiranen sekä muina jäseninä Anne Nuojua ja Vappu Taskila.

Hallituskaudella 2023–24 puheenjohtajana toimii Henna Kujala, varapuheenjohtajana Hiski Toikkanen, kuntayhteistyökoordinaattorina Kaisa Paavola ja muina jäseninä Anne Nuojua, Heidi Romppainen ja Vappu Taskila. Mikko Koiranen jatkaa yhdistyksen sihteerinä hallituksen ulkopuolella.

Yhdistyksen perusajatuksena on elävöittää Limingan ja lähialueiden kulttuuria. Kotinäyttämönä toimii Abrahamin kulttuuripuiston ulkoilmakatsomo. Toivomme yhdistävämme ihmisiä Lite ry:n teatteritoiminnan kautta. Tunteet, etenkin ilo, nauru ja nautinto, kuuluvat elämään, ja niitä me haluamme tarjota jokaiselle esitystemme välityksellä. Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi nauttimaan teatterista!